Recensie EliteDating

Al sinds het begin, zo’n drie jaar geleden, streeft EliteDating er naar zich te differentiëren door te concentreren op een zeer specifieke markt van mensen die door de concurrenten over het hoofd zijn gezien: De wat oudere, professionele singles die misschien op zoek zijn naar een nieuwe liefde in hun leven.

Ze werden snel succesvol omdat ze een van de eerste bedrijven ter wereld waren om deze kloof in het online dating landschap te dichten. Ze bieden een platform om mensen te helpen een serieuze, langdurige relatie met gelijkgestemde, succesvolle en ontwikkelde mensen te vinden.

Na het onderzoeken van hun wervingsstrategie en kenmerken, kwamen we tot de conclusie dat hun product van hoge kwaliteit is. Waarom zeggen we dat? Nou, ten eerste, de kosten van het verwerven van hun gebruikers zijn niet laag, dus het is veilig voor ons om aan te nemen dat ze wat dure overhead voor zoekverkeer over hebben.

We hebben ons er ook aangemeld om de service en functies te vergelijken die niet aanwezig waren bij andere datingsites. Persoonlijk moest ik twee nepprofielen maken alvorens mijn derde – ook mijn meest eerlijke – profiel goedgekeurd te krijgen. Wat vertelt dit mij? Om te beginnen is het duidelijk dat ze veel tijd en geld uitgeven aan personeel dat ver zal gaan om ervoor te zorgen dat de mensen die hun dienst gebruiken echt zijn. Dit betekent ook dat ze veel onserieuze bezoekers hebben, die niet de bedoeling hebben om daadwerkelijk te zoeken maar alleen maar komen kijken. Met dit in gedachten zijn mensen op de site zeer echt en zijn zij serieus in het vinden van geluk en liefde in hun leven.

Er is blijkbaar veel geld in het product geïnvesteerd voor de ontwikkeling. Terwijl veel sites die we beoordelen lijken te zijn blijven steken in de vroege jaren 2000, groeit EliteDating op het gebied van moderne dating services, net zoals Tinder, waar het gaat om productinnovatie. Van de desktop tot mobiele app drijven zij de markt vooruit door klanten te voorzien van functies die de zoektocht naar liefde zoveel nauwkeuriger en makkelijker maakt.

Zoals bij alles is er altijd wel een nadeel. Het is de moeite waard de uitgebreide vragenlijst te noemen die is ontworpen om voor u de best mogelijke match te vinden op basis van de huidige leidende theorieën in relatiewetenschap en psychologie. Dat klinkt goed, toch? Tot je de zoveelste pagina met vragen moet beantwoorden. Het voelt echt alsof je geprofileerd wordt, en in zekere mate denk ik dat het zo ook is. Dit is de sterkste en grootste zwakte van het product. In een wereld van directe consumptie hebben niet veel mensen de tijd, interesse of inzet om zo’n vragenlijst in te vullen.

In zijn voordeel kan ik dit zeggen, als je erin slaagt om er doorheen te komen, zoals ik deed, zal je rijk beloond worden met matches waarmee het echt klikt.

Een ander nadeel zijn de kosten van het lidmaatschap. Ik ben geen dokter, of advocaat, of een rijke en succesvolle zakenman. Ik ben maar een nederige journalist, en als zodanig, als het niet was dat ik een gratis lidmaatschap heb (toegegeven, is een van de voordelen van mijn werk!) zou ik mij waarschijnlijk niet langer hebben aangemeld dan voor een lidmaatschap van 3 maanden. Het is te betalen, maar het is in dezelfde mate betaalbaar als uzelf iedere week een massage gunnen.

Ontdek